바울의 전파
이만나 진리
이만나 , 2018-05-11 , 조회수 (562) , 추천 (0) , 스크랩 (0)

2018년 05월 11일

 

진리 이만나

바울의 전파

성경말씀

(행13:33~34) 하나님께서 예수님을 다시 살리심으로 그들의 자녀인 우리에게 이 약속을 온전히 이루어 주셨습니다. 이것은 시편 제이 편에 기록된 것과도 같습니다. '너는 내 아들이다. 내가 오늘 너를 낳았다.' 그리고 하나님께서 그분을 죽은 사람들 가운데서 살리심으로 더 이상 썩어질 것으로 돌아가지 않으시게 하신 것에 관하여 이렇게 말씀하셨습니다. '내가 다윗의 거룩한 것들, 신실한 것들을 너희에게 주겠다.'

오늘의 만나

사도행전 13장에서의 바울의 전파는 그리스도께서 부활 안에서 하나님의 맏아들이 되셨다는 것을 가리킵니다. 바울은 시편 2장 7절을 부활하신 그리스도에게 적용하면서, 그리스도에게 있어서 부활은 하나의 출생임을 언급했습니다. 우리는 그리스도의 부활이 그분의 출생이었다는 것을 깨닫지 못했을 것입니다. 성경에 따르면 부활 안에 계신 그리스도는 인성 안에서 하나님으로부터 나서 하나님의 맏아들이 되었습니다. 하나님의 독생자는 신성한 생명의 체현인 반면, 하나님의 맏아들은 이 신성한 생명의 확산을 위합니다. 부활 안에서 그리스도는 하나님의 맏아들이 되셨는데, 이는 신성한 생명의 재생산을 확산하기 위한 것입니다. 바울은 성경을 ‘채굴’하면서 또한 부활 안에 계신 그리스도께서 다윗의 거룩하고 신실한 것들이시며, 신뢰할만하고 확실한 것들이라는 것을 발견했습니다. 바울은 ‘다윗에게 허락한 확실한 은혜’가 부활 안에 계신 그리스도를 언급한다는 것을 깨달았습니다. 오늘날 어떤 이들은 시편 89편 1절을 노래하는 것을 즐깁니다. “ 내가 여호와의 인자하심을 영원히 노래하며 주의 성실하심을 내 입으로 대대에 알게 하리이다.” 그러나 이 시편을 찬송하는 이들은 인자가 무엇인지 적절한 이해가 없을 수도 있습니다. 그들은 인자가 단순히 하나님께서 우리를 향해 갖고 계신 동정심일 것이라고 생각하기도 합니다. 그러나 바울의 이해에 따르면, 주님의 인자(긍휼)는 두 번째 출생 안에 계신 그리스도 즉 부활 안에 계신 그리스도를 말합니다. 바울이 말씀을 파내는 방식은 놀랍습니다. 우리는 바울이 성경을 연구한 것에 대해 경탄하지 않을 수 없습니다. 바울은 사도행전 13장에서 모든 것을 포함하신 그리스도를 전파했습니다. ( 발췌문 : 하단 영문 참조 )

 

The Preaching of Paul

Bible Verses

Acts13:33~34 That God has fully fulfilled this promise to us their children in raising up Jesus, as it is also written in the second Psalm, "You are My Son; today I have begotten You." And as to His having raised Him up from the dead, no longer to return to corruption, He spoke in this way, "I will give you the holy things of David, the faithful things."

Words of Ministry

In his preaching in Acts 13 Paul indicates that in resurrection Christ became the firstborn Son of God. He applies Psalm 2:7 to the resurrected Christ to indicate that to Christ resurrection was a birth. We may not realize that Christ's resurrection was His birth. According to the Bible, in resurrection Christ in His humanity was begotten of God to be His firstborn Son. Whereas the only begotten Son of God is for the embodiment of the divine life, the firstborn Son of God is for the propagation of this divine life. In resurrection He was born to be the firstborn Son of God for the propagating reproduction of the divine life. In his "mining" of the Word Paul also found that Christ in His resurrection became all the holy and faithful things, the trustworthy and sure things, of David. Paul realized that "the sure mercies of David" (Isa. 55:3) refer to the Christ in His resurrection. Today some enjoy singing Psalm 89:1: "I will sing of the mercies of the Lord forever: with my mouth will I make known thy faithfulness to all generations." However, those who sing this psalm may not have an adequate understanding of what mercy is. They may think that mercy is simply a feeling of pity that God has towards us. But according to Paul's understanding, the mercies of the Lord are Christ in His second birth, that is, Christ in His resurrection. Paul's digging into the Word is marvelous, and we admire his study of the Scriptures. In Acts 13 Paul preached the all-inclusive Christ.

 
 
 
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