구속보다 더 놀라운 생명의 분배 | |
성경말씀 | |
요12:24 내가 진실로 진실로 여러분에게 말합니다. 한 알의 밀이 땅에 떨어져 죽지 않으면 한 알 그대로 남아 있지만, 죽으면 많은 열매를 맺습니다. 롬5:10 우리가 원수 되었을 때에 하나님의 아들의 죽음을 통해 하나님과 화목하게 되었다면, 이미 화목하게 된 우리는 더욱 그분의 생명 안에서 구원받을 것입니다. | |
오늘의 만나 | |
생명을 분배하는 주님의 죽으심의 방면은 구속의 방면보다 훨씬 놀라운 것입니다. 구속은 뛰어나고 기묘하고 놀라우며, 그것보다 뛰어난 것이 없는 것처럼 보입니다. 그러나 생명을 분배하는 것은 구속을 능가합니다. 한 죄인이 주님께 와서 그의 죄를 위해 십자가 위에서 죽으시고 그의 죄를 위해 그분이 피를 흘리신 하나님의 어린양이신 그분을 믿는다고 합시다. 그가 정결케 될 수 있는 피는 심지어 샘을 이룹니다. 비록 그는 정결케 되었지만 시체 안치소에 있는 송장과 같이 여전히 (영 안에서) 죽어 있습니다. 그는 이제 죽은 채로 정결하여 피로 정결케 된 죽은 사람인 것입니다. 이것으로 우리가 알 수 있는 것은 피로 정결케 되는 것만으로는 충분하지 않다는 것입니다. 우리는 또한 살아 있어야 합니다. 만일 우리가 거듭나지 않은 채 구속만을 받았다면, 우리의 상태는 여전히 가련한 것입니다. 하나님의 목적은 구속에 이어 생명을 넣어 주는 것입니다. 구속은 이를 위한 것으로, 우리로 하여금 거룩한 생명을 영접할 수 있도록 길을 예비해 줍니다. 피 다음에는 물이 뒤따라야 합니다. 피는 구속을 위한 것으로 우리가 정결케 될 수 있는 샘을 이루었으며, 물은 거듭남을 위한 것으로 언제든지 우리가 마실 수 있는 생수의 샘을 이루었습니다. 외적으로 우리는 정결케 되었으며, 내적으로 우리는 이 거룩한 생명으로 충만케 되었습니다. 이제 우리는 정결할 뿐 아니라 살아 있기 때문에 이렇게 외칠 수 있습니다. "할렐루야! 나는 구속받았으며 거듭났다." (발췌문 : 하단 영문 참조)
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Life-Imparting Being More Wonderful Than Redemption | |
Bible Verses | |
John 12:24 Truly, truly, I say to you, Unless the grain of wheat falls into the ground and dies, it abides alone; but if it dies, it bears much fruit. Romans 5:10 For if we, being enemies, were reconciled to God through the death of His Son, much more we will be saved in His life, having been reconciled, | |
Words of Ministry | |
The life-imparting aspect of the Lord's death is even more wonderful than the redemptive aspect. Redemption is excellent, marvelous, and wonderful, and it seems that nothing can surpass it. But life-imparting exceeds redemption. Suppose a sinner comes to the Lord and believes on Him as the Lamb of God who died on the cross for his sins, shedding His blood for his sins. The blood even forms a fountain in which he can be cleansed... Although he is washed, he is still dead [in his spirit], like a corpse in a mortuary. He is now deadly clean, being a dead person who had been washed by the blood. By this we see that it is not enough to be cleansed by the blood. We must also be living. If we are redeemed without being reborn, our condition is still poor. God's purpose is that redemption be followed by the imparting of life. Redemption is for this, preparing the way for us to receive the divine life. The water must follow the blood. The blood is for redemption, forming a fountain in which we may be cleansed, and the water is for regeneration, forming a fountain of living water from which we may drink at any time. Outwardly we have been washed and inwardly we have been filled with this divine life. Now we are living as well as clean, and we all can shout, “Hallelujah! I have been redeemed and I have been born again!”
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