선한 사마리아인(2)
이만나 생명
청지기 , 2002-04-19 , 조회수 (1531) , 추천 (0) , 스크랩 (0)
2002. 4. 19 (금)15

15 -누가복음 10장 33-35절- 어떤 사마리아인은 여행하는 중 거기 이르러 그를 보고 불쌍히 15 여겨 가까이 가서 기름과 포도주를 그 상처에 붓고 싸매고 자기 짐승에 태워 주막으로 데리15 고 가서 돌보아 주고 이튿날에 데나리온 둘을 내어 주막 주인에게 주며 가로되 이 사람을 15 돌보아 주라 부비가 더 들면 내가 돌아 올 때에 갚으리라 하였으니 15

15 33절과 34절은 강도들을 만난 그 사람에게 온 어떤 사마리아인의 행동을 묘사합니다. 이 사15 마리아인은 사람-구주를 상징하며, 스스로 높다하고 스스로 의롭다하는 바리새인들에게 나15 고 천한 사마리아인(요한복음 8장 48절, 4장 9절)으로 멸시받고 비방받은, 겉으로 보기에 낮15 은 신분의 평범한 분이셨습니다. 그러한 사람-구주께서는 유대교 강도들에게 상처입은 희생15 자가 비참하게 죽어가는 상태에 있는 곳에 오셨습니다. 그를 보셨을 때, 그분은 신성을 지닌 15 인성 안에서 불쌍히 여기셨으며 절박한 필요를 완전히 충족시키는 부드러운 치료하심과 구15 조하는 관심을 그에게 베푸셨습니다.15

15 10장 34절과 35절에서 죽어가는 사람을 향한 선한 사마리아인의 돌봄에 관한 모든 항목들은 15 율법 아래 정죄받은 죄인을 향한 주님의, 신성을 지닌 인성 안에서의 긍휼과 부드러움과 넘15 치는 돌보심을 묘사합니다. 이것은 구원하시는 은혜 가운데 있는 그분의 높은 수준의 도덕15 성을 한껏 보여 주는 것입니다. 사마리아인의 그 사람에게 와서 기름과 포도주를 상처에 붓15 고 싸매었습니다. 상처를 싸매는 것은 그를 치료하셨음을 의미합니다. 그 사람의 상처 위에 15 기름과 포도주를 붓는 것은 그에게 성령과 신성한 생명을 주는 것을 상징합니다. 사람-구주15 께서 우리에게 오셨을 때 그분은 우리의 상처 위에 그분의 영과 그분의 신성한 생명을 부어15 주셨습니다.15

15 사마리아인은 그 사람을 여관으로 데리고 와서 그를 돌보았습니다. 이것은 그분이 그를 교15 회로 데리고 와서 교회를 통하여 그를 돌보셨다는 것을 암시합니다. 여기 35절에서 우리는 15 사마리아인이 그 사람을 위해 여관에 돈을 지불하였음을 봅니다. 이것은 그분이 그를 위해 15 교회를 축복하셨음을 의미합니다. 더 나아가 추가로 소비한 것도 다 여관 주인에게 지불하15 리라는 그분의 약속은 이 시대에 교회가 그를 위해 소비한 것을 구주께서 다시 오실 때에 15 다 갚아줄 것임을 지적합니다.15

15 The Good Samaritan (2)15

15 Luke 10:33 But a certain Samaritan, who was journeying, came upon him; and when he 15 saw him, he was moved with compassion; (34) And he came to him and bound up his 15 wounds and poured oil and wine on them. And placing him on his own beast, he 15 brought him to an inn and took care of him. (35) And on the next day he took out two 15 denarii and gave them to the innkeeper and said, Take care of him; and whatever you 15 spend in addition to this, when I return, I will repay you.15

15 Verses 33 and 34 describe the actions of a certain Samaritan who came to the man who 15 fell among robbers. This Samaritan signifies the Man-Savior, who was apparently a 15 layman of low estate, despised and slandered as a low and mean Samaritan (John 8:48; 15 4:9) by the self-exalted and self-justified Pharisees. Such a Man-Savior, in His 15 lost-one-seeking and sinner-saving ministry journey, came down to the place where the 15 wounded victim of the Judaizing robbers was in his miserable and dying condition. 15 When He saw him, He was moved with compassion in His humanity with His divinity, 15 and rendered him tender healing and saving care, fully meeting His urgent need.15

15 In 10:34 and 35 all the points of the good Samaritan's care for the dying one portray, in 15 His humanity with His divinity, the Man-Savior's merciful, tender, and bountiful care 15 for a sinner condemned under law. This shows to the uttermost His high standard of 15 morality in His saving grace. The Samaritan came to the man and bound up his 15 wounds, pouring on them oil and wine. The binding up of the wounds indicates that He 15 healed him. Pouring on the man's wounds oil and wine signified giving Him the Holy 15 Spirit and the divine life. When the Man-Savior came to us, He poured on our wounds 15 His Spirit and His divine life.15

15 The Samaritan brought the man to an inn and took care of him. This indicates that He 15 brought him to the church and took care of him through the church. Here [vs. 35] we 15 see that the Samaritan paid the inn for the man. This means that He blessed the 15 church for him. Furthermore, His promise to pay the innkeeper whatever he spent in 15 addition points to whatever the church spends for him in this age being repaid at the 15 Savior's coming back.15

15 http://www.recovery.or.kr15 15