옛 것으로부터 새 것으로의 전이
이만나 생명
청지기 , 2001-10-29 , 조회수 (1242) , 추천 (0) , 스크랩 (0)
2001. 10. 29 (월)15

15 -히브리서 8장 7-8, 10-13절- 저 첫 언약이 무흠하였더면 둘째 것을 요구할 일이 없었으15 려니와 저희를 허물하여 일렀으되 주께서 가라사대 볼찌어다 날이 이르리니 내가 이스라엘 15 집과 유대 집으로 새 언약을 세우리라 ... 또 주께서 가라사대 그날 후에 내가 이스라엘 집15 으로 세울 언약이 이것이니 내 법을 저희 생각에 두고 저희 마음에 이것을 기록하리라 나는 15 저희에게 하나님이 되고 저희는 내게 백성이 되리라 또 각각 자기 나라 사람과 각각 자기 15 형제를 가르쳐 이르기를 주를 알라 하지 아니할 것은 저희가 작은 자로부터 큰 자까지 다 15 나를 앎이니라 내가 저희 불의를 긍휼히 여기고 저희 죄를 다시 기억하지 아니하리라 하셨15 느니라 새 언약이라 말씀하셨으매 첫 것은 낡아지게 하신 것이니 낡아지고 쇠하는 것은 없15 어져 가는 것이니라15

15 사도행전 10장에서 우리는 하나님의 경륜에 관련된 하나의 문제, 즉 시대의 전화의 필요성15 을 봅니다. 구약에서 하나님의 경륜은 그림자와 예표와 예언의 시대 안에 있었습니다. 구약15 에서는 하나님의 경륜이 전혀 성취되지 못했습니다. 마침내 삼일 하나님은 그분의 경륜을 15 수행하기 위해 하나님의 의와 거룩과 영광에 의해 요구되는 모든 것을 성취하시려고 오셨습15 니다. 오신 분은 단지 아들만이 아니라, 아버지와 함께 그 영을 통한 아들이셨습니다. 하나15 님의 경륜의 수행이란 그분 자신을 그분이 택한 사람들 속으로 분배하는 것인데, 이는 하나15 님이 영원토록 그분 자신의 완전한 표현을 가질 수 있도록 그분이 인성과 철저하게 연합되15 심으로 그분과 그분이 택한 사람들을 위한 영원한 처소를 건축하는 것입니다.15

15 하나님이 그분의 경륜을 수행하는 데 필요한 모든 것을 성취하기 위해 그분의 삼일성 안에15 서 오셨으므로 시대적인 전환이 생긴 것입니다. 한편으로 하나님은 이 전환을 위해서 유대15 인들을 사용하지 않을 수 없으셨습니다. 그러나 다른 한편으로 유대교는 이 전환에 최대의 15 장애물이었습니다. 우리는 사복음서에서 유대교와 주 예수님 사이에 다툼과 대결이 있었다15 는 것을 볼 수 있습니다. 주님은 그 전환을 개시하기 위해, 즉 변화를 시작하기 위해 오셨습15 니다. 그러나 유대교는 이 변화를 저지시키려고 노력했습니다. 복음서들에서 시작된 이 다툼15 은 사도행전에서도 계속되었습니다. 15

15 기 도 : 주 예수여! 옛 시대의 모든 것으로부터 나를 옮기소서. 내 안에서 역사하시므로 당15 신의 최신은 경륜을 따르기 원합니다. 당신이 이미 모든 것을 성취하셨으므로 이 분배에 나15 는 다만 자신을 열어 드립니다. 오늘도 당신과 더 연합하는 하루가 되기 원합니다. 아멘.15

15 A Transfer from the Old to the New15

15 -Hebrews 8:7- For if that first covenant had been faultless, no place would have been 15 sought for a second. (8) For finding fault with them He says, Behold, the days are 15 coming, says the Lord, and I will consummate a new covenant upon the house of Israel 15 and upon the house of Judah (10) For this is the covenant which I will covenant with 15 the house of Israel after those days, says the Lord: I will impart My laws into their 15 mind, and on their hearts I will inscribe them; and I will be God to them, and they will 15 be a people to Me. (11) And they shall by no means each teach his fellow citizen and 15 each his brother, saying, Know the Lord; for all will know Me from the little one to the 15 great one among them. (12) For I will be propitious to their unrighteousnesses, and their 15 sins I shall by no means remember anymore.?(13) In saying, A new covenant, He has 15 made the first old . But that which is becoming old and growing decrepit is near to 15 disappearing.15

15 In chapter ten of Acts we see an important matter related to God's economy--the need 15 for a dispensational transfer. In the Old Testament, God's economy was in a 15 dispensation of figures, types, and prophecies. There was no accomplishment at all of 15 God's economy in the Old Testament. Eventually the Triune God came in to accomplish 15 everything required by God's righteousness, holiness, and glory to carry out His 15 economy. It was not only the Son who came but the Son with the Father and through 15 the Spirit. The carrying out of God's economy is the dispensing of Himself into His 15 chosen people so that He may be mingled thoroughly with humanity to build up an 15 eternal habitation for Him and His chosen people in order that He may have a full 15 expression of Himself in eternity.15

15 Since God in His Trinity came to accomplish everything necessary that He might carry 15 out His economy, there was a dispensational transfer. On the one hand, God could not 15 avoid using the Jewish people for this transfer. On the other hand, Judaism was the 15 foremost obstacle to this transfer. We can see in the four Gospels that there was a 15 struggle, a confrontation, between Judaism and the Lord Jesus. The Lord came to 15 initiate the transfer, that is, to initiate the change. But Judaism tried to frustrate this 15 change. This struggle that began in the Gospels continued in Acts.15

15 http://www.recovery.or.kr15